Kaj se zgodi, če rišeš z zaprtimi očmi?
To je za večino šolarjev v Bolnišnični šoli popolnoma nova izkušnja. Sprva se je lotijo previdno in zadržano, ko pa odprejo oči, se običajno ob videnem nasmehnejo in jih nastala mreža zabava. Fraktalno risanje pri likovnem ustvarjanju uporabljamo za sprostitev in zabavo, s tem pa razvijamo tudi čuječnost (mindfulness), saj je naša pozornost usmerjena na zavedanje in na izbiro barve za določeno polje.
Že v lanskem šolskem letu smo začeli z risanjem in barvanjem fraktalnih risb, v letošnjem letu pa nadaljujemo z umetniškimi fraktali.
Na različne načine smo kombinirali risanje mrež z zaprtimi očmi. Te smo ustvarjali sami ali pa skupaj s starši.
Dijakinja Lara je najprej napisala svoje ime s tiskanimi črkami. Nato je zaprla oči in ime povezala s fraktalno linijo z zaprtimi očmi, tako da je dobila več polj različnih velikosti.

Lara, 16 let

Drevesa smo v celoti risali z zaprtimi očmi.

Lara, 16 let                                             Ana, 11 let

Evelin je obrisala dlan, jo z zaprtimi očmi prekrila z mrežo in jo pobarvala z barvami po lastnem izboru. Se tudi vam dozdeva, da iz prsta kaplja kri?

Evelin, 10 let

Jerca se je preizkusila v barvanju slikovne križanke po številčni shemi. Dolgo časa se ji je zdelo, da bo to »kar nekaj«, ko pa je prišla do polovice lista, je prepoznala zaporedje in dokončala mrežo kvadratkov brez uporabe sheme.

Jerca, 12 let

Pogosto rišejo tudi starši skupaj z otroki. Preplet otrokove in starševske linije ju poveže, prav tako skupno barvanje in izdelek, ki je rezultat obeh. Povezani pa smo močnejši v premagovanju izzivov.

Metoda Leban Dervišević
oktober 2021