V mesecu januarju smo pogrešali praznično decembrsko vzdušje, zato smo izbrali basen z naslovom Mačkovi kraguljčki.

Maček pa kraguljčki – se verjetno sprašujete? Hja, kraguljčki so bili v mišjih očeh rešitev, ki bi mačka lahko »ozvočila«, da bi se mišja družba lahko mirno sprehodila po praznično obloženi mizi in pohrustala vse, kar bi se pohrustati dalo.

Dobra ideja, a žal se ni našel mišji junak, ki bi si upal obesiti kraguljčke okoli mačkovega vratu. Zato je v mišjih trebuščkih lakota še naprej vztrajala.

Basen nas uči, da:
‒ je rešitve zelo lahko predlagati, težje pa jih je uresničiti,
‒ moramo v takšnem primeru ponovno razmisliti in poiskati ustreznejšo rešitev.

Še nekaj zvočil

Še nekaj zvočil

Nežka Dakskobler Markoč in Darja Bricelj
januar 2017

 

 

Starejši šolarji so v mesecu januarju izbrali nauk »Kdor drugemu jamo koplje, sam vanjo pade«. Razmišljali in pogovarjali so se o njegovem pomenu. Ob svojem razmišljanju so napisali in ilustrirali basni, zapisane v nadaljevanju.
Krava in konj

Krava in konj sta se pasla na pašniku. Krava je odšla po vodo, a jo je konj ustavil. Povedal ji je, da pozna pot do reke, kjer lahko popijeta vode, kolikor želita. Krava je vedela, da laže in jo hoče spraviti v past. Odvrnila mu je, naj gre naprej, ona pa bo prišla za njim. Krava je šla do mesta, kjer ima vodo. Tam se je napila. Konj se je spraševal, kje je krava in zakaj je še ni tukaj. Krava ga je dohitela. Konj ji je povedal, kam mora iti. Krava je odšla, konj pa se je vrnil do soda, kjer je bila običajno voda, a je zdaj ni bilo. Tako je ugotovil, da je krava spila vodo, ko mu je rekla, da pride za njim.
Nauk: »Kdor drugemu jamo koplje, sam vanjo pade.«

Anisa, 7. razred

Anisa, 7. razred

Anisa, 7. razred

 

G. Jazbec

G. Jazbec je stari jazbec z vrtom, ki je poln zelenjave in prečudovitih rož. A vsako soboto pride mimo zajec in pohodi njegove rože. Nekega dne je g. Jazbec rekel: »Dovolj, zajec bo za to plačal!« Šel je na vrt in skopal luknjo. Naslednjo soboto zajca ni bilo. Jazbec je šel iz hiše iskat zajca, med iskanjem pa je padel v luknjo. Vpil je: »Na pomoč!« Ko je pritekel zajec, ga je zagledal in z nasmehom dejal: »Kdor drugemu jamo koplje, sam vanjo pade«.

Korina, 9. razred

Korina, 9. razred

Korina, 9. razred

 

Pes in mačka

Pes in mačka sta vsak na svojem stolu sedela v razredu. Pes je mačko pohvalil, da ji gre odlično pri pisanju naloge. Mački se je ta pohvala zdela odlična, zato se mu je globoko nasmehnila, a je nekaj trenutkov kasneje videla, da se je pes nasmehnil, češ da ni mislil resno.
Mačka je bila zelo užaljena. Ker se je pes z njo dolgo ukvarjal, ni opazil, da sam nima napisane naloge, zato ga je učiteljica kregala in mu dala enico. Mačka pa je kljub njegovi nevoščljivosti napisala nalogo in dobila petico.
Nauk: »Kdor drugemu jamo koplje, sam vanjo pade«.

Zala, 1. letnik

Blažka, 9. razred

Blažka, 9. razred

 

Medved in stenica

Stenica je šla na medveda, da bi mu grenila življenje. Medveda je srbel kožuh, ker je stenica gor in dol skakala po njem. Na koncu medved ni več zdržal, zato je šel v reko. Stenico je odplaknilo in je utonila.
Nauk: »Kdor drugemu jamo koplje, sam vanjo pade«.

Tajana, 2. letnik

Jerneja, 8. razred

Jerneja, 8. razred

 

 

Tjaša Zver in Branka Žnidaršič
januar 2017