V letošnjem šolskem letu se bomo na oddelku pogovarjali o medsebojnih odnosih in sobivanju z drugimi. Ob tem bomo postali basnoslovci, saj bomo spoznavali različne basni in v njih prepoznavali nauke, ki nas opozarjajo, učijo in nam zrcalijo človeške značaje in odnose.

Mlajši šolarji bodo ob prebranih basnih razmišljali, kaj nas te učijo. Starejši šolarji pa bodo pisali tudi svoje basni in postali čisto pravi basnopisci.
V mesecu septembru so mlajši šolarji prebrali basen Pastir in volk. Kaj so se iz nje naučili, si lahko preberete in pogledate sami.
 

PASTIR IN VOLK

Basen nas uči, da:
– ni dobro lagati,
– je laž vedno nevarna,
– neslane šale niso zabavne, zato se jim moramo izogibati.

LevčkiSeptember01

Kristian in Anže, 10 let, Alex, 9 let

Darja Bricelj in Marta Marenče
september 2016

 

Starejši šolarji pa so se v mesecu septembru posvetili nauku »Kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima« in ob tem pisali svoje basni.
 

ZMAJI

Neke grozovite noči so na gori Bolečin živeli trije bratje zmaji Vili, Arktos in Tabaluga. Živeli so v jami. Ker so bili lačni, so začeli iskati hrano. A našli so samo en pekoč čili, ki pa je bil za njih prava poslastica. Čili jim je dajal pogum, moč in veliko ognja. Starejša brata Vili in Arktos sta se kregala in borila z ognjem. Medtem je mlajši zmaj Tabaluga pojedel pekoč čili, ki mu je dal veliko energije. Pogledal je brata, se nasmehnil in jima rekel: »Če se ne bi kregala, bi dobila kakšen košček.«

Nauk te zgodbe je »Kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima.«

Rok, 7. razred

LevčkiSeptember02

Rok, 7. razred

 

TRIJE PRIJATELJI

Bil je lep sončen dan, ko sta na travnik prišla ježek Lia in deževnik David. Kar naenkrat sta oba zagledala hruško. Oba sta stekla proti njej in se začela prepirati, kdo jo je prej videl. Ker pa sta bila tako zasedena s prepiranjem, nista opazila, da je prišel zajec Lovro in to hruško pojedel.

Nauk te zgodbe je »Kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima.«

Neža, 8. razred

Tia, 7. razred

Tia, 7. razred

 

ZVITA LISICA

Bilo je nekega lepega jesenskega dne, odvijalo se je tekmovanje. Tri živali so bile zelo zagrete in polne navdušenja.
Hrček in zajček sta hotela prva dobiti nagrado in priti na cilj, medtem ko je zvita lisica imela svoj načrt. Zgodil se je pok in tekmovanje se je začelo. Vsi so odhiteli in začeli drveti proti cilju.
Zajček in hrček sta bila tik pred koncem, ko sta se začela prepirati, ruvati in suvati, kdo bo prvi osvojil nagrado. Lisica se je s svojo zvitostjo in spretnostjo izognila in tako elegantno zmagala.

Nauk te zgodbe je »Kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima.«

Tamara, 2. letnik

Tia, 7. razred

Tia, 7. razred

 

GOZDNA POJEDINA

V gozdu so se mravlje pripravljale na veliko pojedino. Sklenile so, da bo vsaka izmed njih kaj prispevala.
Tako sta se dve mravlji odpravili na krajši sprehod po gozdu, da bi našli kaj dobrega za pod zob. Naneslo je, da sta istočasno, nedaleč stran od mravljišča, zagledali nekaj medu. Tako sta se tja zapodili vsaka s svoje strani. Namesto da bi si med razdelili in ga znosili k mravljišču, pa se je med njima razpletel velik prepir. Bili sta hrupni, ker sta vpili druga na drugo. Medtem pa je mimo prišla še ena mravljica. Spoznala je, da je drugi dve mravlji sploh nista opazili, zato pa je pobrala ves med, ga znosila k mravljišču, kjer je kasneje prevzela nagrado za največji prispevek k težko pričakovani pojedini.
Tudi mravlji, ki sta se sprli zaradi medu, sta kmalu ugotovili, kaj vse se je zgodilo med njunim prepirom. Bilo jima je žal, da že prej nista ravnali pametneje in izkoristili svoje priložnosti.

Nauk te zgodbe je »Kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima.«

Klara, 7. razred

Tia, 7. razred

Tia, 7. razred

Tjaša Zver in Branka Žnidaršič
september 2016